Inovaţie în media

Posted: 2/10/07 in Bloguri
Etichete:, ,

Ca simplu consumator de media, mă întreb şi eu ce e inovaţia în media din România. Că e ceva nou pt. România, că s-a localizat pentru consumatorul român sau că s-a luat şi s-a creat ceva nou, inovator… Iulian Comănescu propune un concurs de eseuri cu această temă, miza fiind o invitaţie la conferinţa “Inovaţia în media”…

Şi ca să fie în ton cu tema concursului, Iulian anunţă că a trecut la nivelul următor din dezvoltarea pe blogosferă unde oferă spaţiu de reclamă targetată… şi adaugă şi ceva statistici ca să vedem de ce şi cum…

Şi totuşi, inovaţia în media românească este în tranziţie… nu de azi, de ieri, ci de pe vremea paşoptiştilor când vestul începuse să fie izvorul inovaţiei în media – iar azi am ajuns atât de sus pe scara inovaţiei încât se importă seriale cu tot cu replici (localizate în română)…

dar că să nu fiu cu totul pe dinafara subiectului, o să mă refer la copiatul intensiv de ştiri din lumea întreagă şi localizate cu o traducere spontană.. inovaţia este că avem ştiri la minut în funcţie de viteza de traducere a jurnalistului… plus drepturi de autor pe traducere, desigur… dar cel mai mult îmi plac ştirile cu copy-right ca să nu mai zic de varietatea de situri de ştiri care ne anunţă în funcţie de criterii politice, sociale, economice şi de targeting (dacă au piar şi departament de marketing) aceleaşi ştiri lipsite de obiectivitate. Se zice că titlul trebuie să atragă atenţia, dar aşa inovator să incluzi în titlu şi părerea „specialistui de media” n-am mai văzut… L.E.: Uitasem de altă inovaţie: titlul ştirii trebuie să atragă cu orice preţ chiar dacă ştirea în sine e despre altceva decât înţelegem din titlu. Un exemplu este ştirea de pe situl Realităţii al cărui titlu pare să fie despre autorizarea în mod record a unei manifestaţii, dar surpriză, e doar despre manifestaţie. Partea cu recordul trebuie căutată în Guinness Book, cred.

netu’ este cel mai inovator în media pentru că el a devenit terenul de încercare/joacă a noilor trenduri din media, iar caracterul lui mai democratic face ca toate schimbările să fie extrem de dinamice şi cred că media românească şi-a permis mai multe inovaţii în mediul virtual, dat fiind şi abundenţa de situri de ştiri, bloguri şi proiecte media.

Eu încă aştept ziua când o să apară ceva ceva inovativ în media românească, un produs creat şi făurit în peisajul c-d-p şi fără inspiraţii vestice sau estice… oare e posibil?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s