Monitorizari sau cum sa nu te plictisesti

Posted: 28/01/08 in Bloguri

Tot citind in sus si in jos pe bloguri monitorizarile antisemitismului, m-am gandit sa spun si eu ceva la subiectul cu pricina.

Orice manifestare antisemita e ilegala, as far as I know, asa ca are cine sa le urmareasca. Oricum ii platim.

Sa fii antisemit in ziua de azi in Romania e ca si cum azi eu as fi antidac sau antiroman sau antipeceneg. Stiu ca evreii inca exista si unii traiesc bine mersi in Romania, dar a fi antisemit in Romania e o aberatie atat de mare ca nici nu are sens sa o iau in seama. E evident ca cei care se declara asa sunt de domeniul psihiatriei. Daca omul e palestinian, il inteleg, dar cand e vorba de un roman neaos, e clar ca ceva e neinregula.

De ce as fi intelegator cand e vorba de un palestinian? pentru ca sunt intelegator si fata de evreul antipalestinieni… desi, amandoi traiesc in doua realitati stravezii, ii inteleg. Pe evreii ii inteleg mai bine pentru ca pe unii ii cunosc personal si stiu ca isi fac griji mereu pentru copii lor care cresc acolo, mereu in pericol. Pe palestinieni nu ii cunosc personal, dar imi inchipui cum ar fi sa traiesc intr-o tara care nu e a mea, in care unii compatrioti se arunca in aer si unde consecinta e ca s-ar putea sa nu mai am unde sa muncesc maine sau pur si simplu sa raman fara apa sau electricitate pentru ca un alt compatriot s-a gandit sa arunce niste bombe in tara vecina… Ii inteleg foarte bine si totusi nu ii inteleg cand arunca toata vina pe spinarea dusmanului. Recunosc ca nu am citit prea multe bloguri propalestiniene, imi sunt de ajuns stirile, dar realitatea e ca nu exista un singur vinovat si ca toleranta a cam ajuns la nivelul critic in acea zona.

Iar demersul de a urmari antisemitismul pe bloguri e lipsit de sens daca nu se urmareste si antipalestianismul sau antirromismul sau orice altceva. Iar in Romania anti orice etnie e o marea tampenie pentru ca cei care sunt asa sunt niste antiromani. Eu asta as monitoriza daca n-as mai avea altceva de facut, desi ar fi cam multa treaba. Pai cum sa fie evreii, rromii sau ungurii de vina cand noi habar n-avem pe cine votam, nu reactionam la minciunile guvernantilor sau inghitim galustile politicienilor cu fata senina… cate bloguri de astea sunt de monitorizat si de analizat… pai nu romanii au votat de trei ori pe Iliescu presedinte? Nu tot romani erau si minerii?

Comentarii
  1. Horia spune:

    Subscriu, Daniel, la punctul tau de vedere. N-am inteles nici eu de unde aceasta isterie subita si nemotivata, subminata de viziunea unilaterala a demersului…

  2. Maria Barbu spune:

    Si eu sunt absolut de acord cu tine. Ea aberant sa te bati cu ceva ce nu exista decat intr-o stare de eventiuala potentialitate, si oricum fara obiect.
    In afara de asta, este si contraproductiv sa declansezi o asemenea campanie care poate deveni distructiva, mai ales ca atmosfera, in timp ce adevaratele probleme ale tarii sunt cu totul altele..

  3. Radu Iliescu spune:

    De unde ai scos chestia cu palestinienii care traiesc intr-o tara „care nu e a lor”? Sau a vorbit Daniel, ca si el e om, nu?

  4. johnny lydon spune:

    bai radu iliescu asta de are timp de antisemitisme. bai tata…du-te maica de ajuta la bunastarea romaniei…construieste ceva, planteaza un pom, fa-ti o familie…daca nu-ti iese in Romania…du-te taica in Palestina sa lupti pentru cauza lor! de commenturi peste tot, tot timpul suntem buni toti.

  5. Daniel spune:

    @Radu Iliescu: ce am spus eu si ce ai inteles… gandeste-te putin: un palestinian traind in Israel nu va considera niciodata ca Israel fiind tara lui. Poate locul ala e patria lui, dar nu e tara lui. De aici si frustrarea dusa la extrem. Cand o sa avem statul Palestina si un stat palestinian in adevaratul sens al cuvantului, poate se vor simti acasa. Dar pana atunci nu ai cum sa te simti acasa chiar daca e acasa. oricum discutiile astea nu duc la nimic, singura rezolvarea e dialogul care momentan lipseste.

Lasă un răspuns

