cateva ideii vechi

Posted: 12/05/08 in Bloguri

Acum cateva saptamani la o mica discutie pe un blog am spus ca scriu comentarii pe blog din plictiseala. Desi era o ironie, mi s-a replicat ca si cand as fi spus-o la modul serios. Acum, cand am trecut de episodul mult prea zgomotos al editorialului din JN, ce-a mai spus TB la un sprit si anuntul xenofob din Mallorca, ma intreb ce rost are sa argumentezi toate aceste episoade, multe din ele politice, daca la sfarsitul zilei fiecare pleaca la culcare cu parerea lui si schimbul de ideii e de multe ori un dialog al surzilor. Nu mai zic de unele ideii fixe care te urmaresc oriunde ai fi ca niste fantome ale internetului. Poate comentez din plictiseala desi ma indoiesc sincer de asta. poate unii sunt atat de convinsi de ideile lor ca orice argumente ai aduce, n-ar face nicio diferenta. Nici nu stiu de ce ar trebui sa fie importanta chestia asta, sa convingi pe cineva, dar parca cateodata cand citesti atatea prejudecati le vezi mai usor pe cele care te/ma stapanesc si vrei intr-un fel sa faci ceva cu ele. Si vrei sa convingi desi nu ai nimic de castigat din asta. Si desi nu citesc prea multe bloguri -de abia am timp sa rasfoiesc cele din blogroll- este asa interesant sa vezi cum prejudecatile stau la baza noastra si ne dau simtamantul ca ceea ce facem este corect si de necombatut. Recunosc, cu cateva mici exceptii, blogherii pe care ii citesc, pot sa intretina o discutie fara certuri si foarte open-mindedly. Dar unii comentatori, si asta e ciudat, pentru ca nu le cunosc varsta si imi inchipui ca toti au aceeasi deschidere spre dialog ca si autorii blogurilor unde ii intalnesc, sunt diferiti si poate total altfel decat mi-i inchipui. Poate un psiholog ar decela foarte usor caracterul unui comentator, poate ar vedea foarte simplu ceea ce se ascunde in spatele ideiilor sale. Dar eu nu vad decat un participat la un dialog. Si poate si din cauza asta nu inteleg de ce uneori argumentele chiar nu conteaza. Si desi te intrebi ce rost are dialogul si comentariul tau, pana la urma ideea pe care o exprimi poate fi inutila pentru partenerul de dialog, si zici ca poate o sa inteleaga intr-un fel si punctul tau de vedere. E oare asa de important mai ales ca nu-l cunosti pe celalalt…

In alta ordine de ideii, comentariile de pe blog sunt interesante si prin multitudinea de unghiuri din care poate fi vazuta o anumita problema. Stiu ca nu zic nimic nou, si ca imi eliberez o frustrare acum, 🙂 , dar de multe ori am citit pareri foarte pertinente care mi-au schimbat optica asupra unor chestiuni. Cateodata, citesc o gramada de chestii despre sa facem si sa dregem si mult prea putine acte in sine. Si ma exaspereaza. Dar si postarile astea sunt un act,nu? Iar blogul tinde sa devina o punte de comunicare mult mai sigura decat stirile cred. Sau cel putin asa am impresia ca este o forma de comunicare mult mai strans legata de realitate si de ceea ce se intampla cu autorii si comentatorii.

Desigur, eu cand vorbesc de bloguri ma refer la cele cateva pe care le citesc cel putin saptamanal. Pentru ca sunt bloguri de toate tipurile si pentru toate gusturile. Si e normal sa fie asa. pentru ca fiecare comunica cum crede el mai bine. Sau pur si simplu incearca ceva. nu stiu daca e doar un curent sau daca va deveni o banalitate a cotidianului, dar blogul e aici acum si mie imi place

Lasă un răspuns

